EiF@

at 11:54 pm on Tuesday, August 26, 2008

"ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tgh hari".. bila ak pk2, bgs jugak ada pepatah ni.. mlm td, ak dh pon merasakannya… but i learn something, dari cerita kwn2, dan org sekeliling ak nie, ak tau yg bila kita mencintai seseorang, tak boleh sepenuh hati (100%)..kelak kan memakan diri.. Bukan apa, jgn disebabkan terlalu taksub dgn cinta, hbs maruah diri tergadai..dan sggup membelakangkan keluarga..
Kita kene ingat, ibu kita yg melahirkan kita…and family kita adalah segalanya di dunia ni.. harta yg tak ternilai, dan tak boleh dibeli..
Ak pernah melihat seorang rakanku yg kecewa sgt dgn cinta.. asgt2 sengsara.. bayangkanlah, sampai tak mampu nk belajar, menangis stp hari dan sggup nk berhenti belajar krn terlalu sygkan bf die…ak sedih sgt tgk kwn ak cmtu..ak berdoa agar ak tak diberikan dugaan sebegitu..takut tak kuat nak menghadapinya.. Kami kwn2 dia ni stp hari nasihatkan die, risau die buat sesuatu yg diluar jangkaan.. Yela, kitorg sygkan kwn kitorg ni..so, msti la nk tolong die lupekan mamat tu..
kdg2, ak rasa bersyukur juga kerna dpt belajar dr pengalaman kwn2.. so, i can prepare myself if perkara yg sama terjadi kpd ak..
ada kwn ak cakap, kita perlu syg siri sendiri dulu sblm kita sygkan org lain.. barulah kita dpt mengawal perasaan dan ubati kekecewaan dgn menyedari bhwa kita bukan keseorangan di dunia ni..kalau kita tak dpt bersama dgn bf kita tu, mgkin tiada jodoh.. anggap la itu ujian dr Allah.. Terimalah dgn redha’ dan sekiranya kita merasa sedih dan lonely, dekatkan diri dgn Allah..sesungguhnya, dgn mengingati Allah, hati kita akan menjadi tenang…
0 Responses

1Malaysia.. Saya anak Malaysia (^_^)

Photobucket