EiF@
I would like to share my unique journey...very tiring but interesting 4 me..

Why i say unique? bcoz within 4 days i hve been in 3 different state..dr KL, ke selatan...blk KL kemudian ke pantai timur..bukan semata2 utk bercuti, tp ke selatan utk bertemu si dia, ke utara utk melawat si dia...

siapa si dia?

23 Julai 2010. 10.25mlm

erm, selepas emak mghantarku ke stesen bas bkt jalil, ak terus menuju ke kaunter tiket utk membeli tiket bas ke JB..nsb baik ade, naik bas transnasional kol 11mlm...pada mulanya mak nak parking kereta, tggu sampai ak sebab takut tiket takde, maklum la..beli tiket on da spot ni..mlm2 plak 2, sorang2 lagi..ish3..mesti la risau, anak dara mak yg tersayang..huhu..ak paham mengenai kerisauan hati seorang ibu, namun ku cuba meyakinkan beliau yang aku akan sentiasa menjaga diriku sebaik mungkin..aku memg suka berdikari, salah 1 sifat org yg lahir di bulan april......aku bilang padanya supaya balik dahulu, seandainya takde tiket, aku akan balik naik lrt sampai ke bndar tsk selatan, dan ibuku boleh jmput di sana..memg sempat sbb memandangkan jalan nak masuk ke stesen bas ni sgt sesak dgn kereta dan bas yg parking di tepi jalan..

Tepat pukul 11mlm, bas bertolak ke JB.. perasaan excited + nervourse bercampur baur dlm hatiku..nervourse sbb inilah pertama kali ak ke JB, dan naik bas plak 2..huhu.. excited..kerna ingin bertemu dgn org yg tersayang di sana..yg kurindui.. sabar ye abg, ayang akan smpai lg 5 jam je..huhu

4.00pgi, Larkin Sentral, JB

aku tiba di stesen bas Larkin, JB.. stesen besar yg merupakan stesen terakhir.. aduh, sakitnye badan aku.. sepanjang perjalanan ak rase lenguh kaki, lenguh tgn..xtau la kenapa..rase mcm smpit n xselesa..huhu.. tdo pon asyik terjage je..disebabkan itu jugalah ak bantai tdo sampai pukul 11 tgh hari..

12tgh hari, 24 Julai 2010 (sabtu)

ak keluar bersama abg eamie ke Jusco Tebrau, kami rancang nak tgk wayang..pada mulanya nak tgok cite Predator, namun dsbbkan tmpt duduk dpn je yg ade, kami menukar plan..last2 beli tiket Socherer's Apprentice, yg dengar kabo mcm best...kol 2.10ptg, so ade masa la utk g makan and jalan2 dlu, perut pon lapar ni, xmkn lg dr mlm td..huhu

kami kemudian pergi bermain game di sebelah pggung wyg.. selepas mmbeli token, abg eamie memilih utk bermain game kereta, yg merupakan feveret dia.. agak lame juga dia memilih kereta yg sesuai, sbb kebnyakan kereta di situ rosak gear nye..erm..dahsat juge abg ak ni main game, laju btol die bwk kete, siap drift lg..wah3...time tu ak berasa yakin yg dia memg boleh bwk sport car, memg kesukaan dia la 2..ak memg tau dia memg suka drive sport car, tp ak mcm tkut gak la..bahaya kan..tapi, pas tgok dia bawak kete live ni, ak semakin yakin..ak pon mmg suke kelajuan ni, ikut ayah..tp ak lebih berani bawak moto, ketreta ni hampess sikit..huhu..mcm fobia plak lagi2 kalo manual..waaa..

kami pergi mkn pizza, erm..try pizza yg baru..tetibe je ak teringat perbualanku dgn emak mlm tadi, semasa dlm perjalanan ke JB, "mak tgh mkn pzza ni, makcik su ko kasi.." "wah, sdpnye..dhla tgh lapar ni, nape mkck su bg lmbt sgt?..huhu" ak membalas.."erm, mane la mak tahu, tetibe je makcik su ko bg 1 kotak pzza..nnti sok g la makan dgn abg tu.." ibuku menambah..."ok gak 2.." ak membalas.. hehe,akhirnya dpt gak ak mkn pzza ngan abg eamie..byk gile smpai nk meletup dh perut ni..huhu

lepas pusing2, jam sudah menunjukkan ke angka 2ptg.. jom msk pggung wyg, dh nak start dah ni...ak mengajak.. disebakan terlalu kenyang, tak dpat la ak nk mkn pop corn kesukaan ak time dlm pggung, huhu....

"hahahaha....hehe" sepanjang cerita 2, kami asyik gelak je..best cerita ni, tak rugi tgok, memg byk sense of humor la..ak memg suke cite yg lawak2 ni, abg eamie pon ak tgk suke gak..erm..terbaek la!!!

kami merancang utk pergi ke Danga Bay pd ptg 2, tp sebelum 2, kene g beli tiket blk kl dulu, mak abg eamie ajak dia ke sgapore utk melwat makcik dia, dan abg eamie pula ada kursus di sgapore esok pg.. memg plan yg x dijagka, ak plan nk stay smpai ahad, nmun dsbbkan keadaan xmengizinkan, kami trpksa akur..dia pun sdh gak, sbb mndapat pggilan utk ke kursus 2 mlm sabtu, semasa ak otw ke sana.. huk huk..

kami pergi ke Danga Bay, wah tak sangka aku dpt smpai ke sini..tmpatnya biasa, mcm kt penang plak bila nmpak ade feri..ak juga yg mnta pd abg eamie utk ke sini kerana slalu dgr name tmpat ni, lbh2 lg time jom heboh..hehe.. setelah itu, kami berjalan2 di mall berdekatan, minum air dan pekena otak2 JB..sedap gak..hehe..tapi xdpt nak mkn byk la, sbb kenyang td x surut lg..huhu..

kemudian, kami ke tmpt yg dnamakan "Extra"..abg eamie yg kata.. tmpt menjual brg2.. di situ ak membeli button crocs yg comel2, utk anak buah n adk2..hehe..sbnarnye xtau nk beli buah tgn pe utk dorg...) murah oo..2 yg borong 2..comel plak 2..

then, dia terus mghantar ak di stesen bas, rilex2 dlu tggu bas.. bas ak kol 9mlm, tp dia kene balik kol 8mlm.."takpela, ayg tggu di surau aje la..leh sembahyang jap b4 bertolak ni"..aku kate padanya setelah melihat wajahnye yg kerisauan menggalkan ku seorg di situ.. "xpe, ramai org ni..jgn risau.." ak menambah..

Tepat jam 9.15mlm, bas bertolak blk ke KL..menggalkan 1001 kenanganku bersama si dia... erm, terlalu cpt masa berlalu, sgkat betol pertemuan ini..namun ku redha, andai pnjg umur, ak pasti akan kembali ke sini..
0 Responses

1Malaysia.. Saya anak Malaysia (^_^)