EiF@
at 3:38 pm on Thursday, October 19, 2006
Aku ada satu citer menarik yg aku nk kongsi dgn shbt2 sekalian… citer nie mybe korgb prnh dgr tp aku nk citer gak…
Ada sepasang suami isteri nie, diorang dok aman damai…(bkn desa tau!)
nk dijadikan citer, satu hari bini dia teringan nk mkn tembikai…(xtau la dia ngidam atau sesaje nk mkn..) so, husband dier nie pun disebabkan syg bini dier pun g la cr kt pasar…(sape x syg bini ooi..)
then ble smpai kt rumah je….

suami: Ayang, nie buah tembikai yg ayang nak…abg beli khas utk ayang.
Isteri: Wah! time ksh abg! Saayang abg! mmuahh…

then si isteri nie pun g la potong buah tue…jeng3, (cube teka ape die nmpk???)

Isteri: abg! knape buah nie cmnie? dh busuk la, dh x elok…mcm mane abg blh beli nie??

Si suami nie berasa kurang senang dgn ape yg terkeluar dr mulut bini dier td..lnts dia berkata..

suami: Ayang, ayang marah kt sape sbnrnye nie? Ayang mrh kt abg yag beli buah nie ata penjual tembikai atau Pencipta buah tembikai?

Si isteri pun terkedu mndgr perkataan suaminya..Dan suaminya menyambung.
.
Suami: Adakah si penjual tembikai nie tau yang buah nie sbnrnye dh busuk? pasti dia pun mahu menjual buah yg baik dan elok sepertimana org yg membeli, msti nk buah yg elok kan?
Bertaubatlah kamu sblm terlmbt…
Si isteri nie pun segera bertaubat dan memohon maaf dr suminya itu…
Wallahualam..
(P/s: citer di atas diubah sdkt cara penulisannya namun msg yg ingin disampaikan adalah sama…)

Moral: Sebagai umat Islam, kita tidak harus mencaci mknn krn mknn itu adalah rezeki yg Allah bagi..
Takde peniaga yg sengaja nk jaul mknn yg x sdp kt kite..Renung2 kan lah….
edit post
Reactions: 
0 Responses

1Malaysia.. Saya anak Malaysia (^_^)

Photobucket
There was an error in this gadget