EiF@
Dari Saidina Ali (kw),
 
Bermula yang Terlebih JAHAT bagi Lelaki tetapi Terlebih BAIK bagi Perempuan

  
1. Al-Bukhlu (kedekut)
  •    Suami kedekut - kedekut nak bagi nafkah, kedekut segala2nya sampai anak2 dan bini pun tak makan (kan tak elok tu)
  •    Isteri kedekut - bagus, selamat duit..maklum la perempuan ni kan boros sikit..pantang tengok SALE! =p
 
 ehsan: Google


2. Az-Zuhu (membesar2kan diri @ bongkak @ sombong)
  •    Suami sombong - taknak tidur rumah mertua, taknak bergaul dengan orang (kan jahat tu..)
  •    Isteri sombong - bagus sangat..bila dingorat dia tak layan..ala2 jual mahal gitu (kan Selamat..hehe)
ehsan: Google

  
3. Al-Jubnu (penakut)
  •     Suami penakut - hodoh sangat..g dapur takut, g toilet pun takut..adei!
  •     Isteri penakut - bagus! "taknak la pergi pasar malam, takut la abang.." ha, kan selamat tu.. =p
 
  

ehsan: Google

Wallahualam..

---> inipun eifa terdengar ceramah dari Ustaz Mohd Kazim Elias..sekadar ingin berkongsi dan mengingatkan diri sendiri...

p/s: Renung renungkan..& selamat beramal! (dipetik dari kata2 Prof Ezi Hj Ali.. =p ) *tetibe je*
edit post
Reactions: 
12 Responses
  1. azhar Says:

    setuju2...heheheh


  2. EiF@ Says:

    thanx azhar (^_^)


  3. nexx Says:

    stuju... hehehe :P


  4. hehehe menarik sangat...
    bgus ustaz ni...
    nnt datanglah lawat saya yer...

    n jangan lupe follow me back


  5. EiF@ Says:

    nexx

    tau xpe (^_^)

    Si Sangkar Hitam

    ustaz ni memg agak femes la, suke jugak dengar ceramah dia..memg best (^_^)


  6. hehehe aah...
    sy pun nk jadi penceramah gak...
    tp ilmu x cukup..
    takat jd ustaz sekolah men jer...
    heheheh


  7. EiF@ Says:

    xpe..ilmu boleh dipelajari..
    Jd ustaz sek pun satu permulaan yg bagus.. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan (^_^)
    InsyaAllah, 1 hari nanti pasti berjaya...
    Semoga berjaya! =)


  8. OoNey™ Says:

    penah dgr ceramah bout this..hehe





  9. EiF@ Says:

    yeke? erm..xpela, maksudnya info ni betul la.. sekadar berkongsi ngan kawan2 (^_^)


1Malaysia.. Saya anak Malaysia (^_^)

Photobucket
There was an error in this gadget