EiF@
1.  Al-Ananah - Perempuan yang banyak keluh kesah 
     bagi apa pun tak cukup, asyik nak komplen je.... 
gambar hiasan: google

2.  Al-Mananah - Perempuan yang banyak mengungkit
    ha, yang ni korang semua mesti tau kan.. jenis yang suke mengungkit contohnye macam ni " siapa yang tolong   awak masa susah dulu? kalau bukan saya, awak dah lama....."

3. Al-Hunanah - Perempuan yang ingin kepada lelaki lain
    Dah ada suami, tapi dok sibuk nak kat lelaki lain..ala2 playgirl la ni..
gambar hiasan: google

4. Al-Hudakah - Perempuan yang gemarkan tiap2 sesuatu, dan memaksa suami dia buat
    yang ni pun tak perlu nak explain, korang semua mesti tau

5. Al - Bura'kah - Perempuan yang hari2 nya sibuk bersolek2 tanpa mempedulikan amalan2 yang lain
    ni perempuan yang sibuk dengan kecantikan, sampai terabai solat,rumahtangga dsb
gmbar hiasan: google

6. As - Salaqah - Perempuan yang banyak bercakap berleter pagi petang
    Mau sakit jugak telinga si suami ni dengar bini dia dok pot pet pot pet setiap hari.. punca2 suami cari lain jugak ni..huhu

gambar hiasan: google


.......Dalam Islam ada dinyatakan untuk memilih isteri/suami biarlah yang elok mukanya, yang baik rupanya, so tak perlu cari lain.
gambar hiasan: google

 Elok di sini - bukan bermaksud cantik, kerana cantik itu subjektif.. Cantik itu bila kita tengok wajah isteri/suami tenang jiwa...

Tapi, jangan berkahwin dengan perempuan cantik/suami hensem, tetapi agamanya takde..

Sesiapa yang nak rumahtangganya bagus - tak perlu cari yang cantik2, tapi agama ada.. kerana perempuan yang sederhana inilah yang sentiasa bersyukur dan suka anak yang ramai, bahagia rumahtangga.
gambar hiasan: google

(perempuan yang cantik ala2 model kan nak jaga body, so mana nak anak ramai2 ni..huhu)

=> Terdengar ceramah dari Ustaz Mohd Kazim Elias..sekadar ingin berkongsi dan mengingatkan diri sendiri...
Rujukan dari Kitab Muhimah (wallahualam)
   
edit post
Reactions: 
2 Responses

  1. EiF@ Says:

    ur welcome.. sekadar berkongsi (^_^) dan ingatan buat diri sendiri


1Malaysia.. Saya anak Malaysia (^_^)

Photobucket
There was an error in this gadget